Balansiranje točkova

Balansiranje točkova

Balansiranje točkova

Balansiranje je postupak kojim se postiže ravnoteža točkova na različitim stranama iste osovine dodavanjem tegova na felnu. Točkovi se dovode u balans kačenjem odgovarajućih olovnih pločica na rub felne ili lepljenjem na unutrašnju stranu felne.

Kako prepoznati disbalans točkova?

Ukoliko tokom vožnje osetite neprijatno podrhtavanje ili vibracije volana, to uglavnom znači da točkovi nisu izbalansirani kako treba. Do ove pojave uglavnom dolazi pri većim brzinama (preko 70 km/h), no nekad se to može dešavati i tokom vožnje u gradskim uslovima pri brzini od svega 40-50 km/h.

Mašina za balansiranje točkova

Šta dovodi do disbalansa točkova?

Neki od najčešćih uzroka disbalansa točkova jesu rupe na putevima, udarci u ivičnjake, šahtove i slične prepreke. Takođe, ovu pojavu mogu izazvati i dotrajali ili oštećeni delovi trapa koji umesto da ublaže udarac oni ga prenose na točak i šasiju automobila.

VULKANIZERSKE USLUGE
Balansiranje točka:

BALANS TOČKA DO 15″ - 300,00 RSD
BALANS TOČKA OD 16″ DO 17″ - 400,00 RSD
BALANS TOČKA OD 18″ DO 20″ - 500,00 RSD
BALANS TOČKA PREKO 20″ - 1000,00 RSD
BALANS TOČKA DŽIP I KOMBI - 500,00 RSD
BALANS TOČKA MOTOCIKL - 600,00 RSD

Ostale vulkanizerske usluge koje nudimo možete pogledati OVDE.

Koje su posledice neizbalansiranih točkova?

Ukoliko dođe do disbalansa točkova to sa sobom nosi i određene posledice, a najviše stradaju gume koje se troše brže i neravnomernije. Ovo sve smanjuje bezbednost tokom vožnje, jer su takve gume nestabilne i nesigurne. Osim oštećenja guma može doći i do kvarova na ležajevima, amortizerima, upornoj sponi ali i drugim delovima sistema oslanjanja čija popravka nije nimalo jeftina, a ni jednostavna.

Tegovi za balansiranje točkova

Koliko često je potrebno balansirati točkove?

Naša preporuka je da se balansiranje točkova uradi svaki put kada se montiraju gume na felnu. Ipak, poželjno je da se bar jednom godišnje provere i po potrebi balansiraju točkovi. Kada radite balansiranje najbolja i najsigurnija odluka je da to uradite na svim točkovima vašeg automobila, jer se disbalans točkova koji nisu na upravljačkoj osovini može preneti na čitavo vozilo.

Vrste šara na gumama
Vrste šara na gumama
Prethodni tekst