Pumpanje guma azotom

Pumpanje guma azotom

Pumpanje guma azotom

U jednom od naših prethodnih tekstova pisali smo koliko pritisak u gumama utiče na performanse tokom vožnje i koliko je bitan za životni vek gume, te je zbog toga bitno da uvek bude na propisanom nivou. Pored toga što nedovoljno naduvane gume utiču na vašu bezbednost u saobraćaju, one se i neravnomerno troše, skraćuje im se vek trajanja, dolazi do otežanog upravljanja vozilom i dr.

Auto gume su “porozne” i one vremenom gube određenu količinu pritiska. Gume koje su naduvane komprimovanim vazduhom gube 0.1 ili 0.2 bara na mesečnom nivou. S druge strane gume koje su naduvane azotom izgube 0.1 bara za otprilike pola godine! Ovo je samo jedan od razloga zbog kojeg se u poslednjih par godina sve više vozača odlučuje za pumpanje guma azotom.

Pumpanje guma azotom vs vazduh

Nepropisno napumpane gume se nejednako i mnogo brže troše što može uticati na bezbednost u saobraćaju, ali i na veću potrošnju goriva. Kako su molekuli azota veći od molekula kiseonika oni samim tim znatno sporije pronalaze put da izađu iz gume. To znači da će gume naduvane azotom duže držati pritisak na propisanom nivou, a to će uticati da se gume sporije i ravnomerno troše, a samim tim će biti smanjena i potrošnja goriva.

Kod guma naduvanih azotom je pritisak stabilan bez obzira na temperaturu okoline, te se takve gume sporije zagrevaju od guma napunjenih komprimovanim vazduhom. Samim tim što se guma manje zagreva, posebno tokom letnjih meseci, produžava se vek trajanja gazećeg sloja. Takođe, bezbednosna prednost koja se pripisuje gumama napunjenim azotom jeste i minimalni rizik od samozapaljenja. S obzirom na manju količinu kiseonika u gumi, azot sprečava mikro-eksplozije do kojih dolazi zagrevanjem gume i koje mogu dovesti do pojave izbočina na gumama ili čak u nekim slučajevima i do pucanja.

Zbog smanjene količine kiseonika izostaju procesi korozije u unutrašnjosti gume. Pošto azot sporije oksidira ređe dolazi do pojave korozije na čeličnim felnama, ventilima i unutar žičane strukture gume. Na ovaj način se u dobroj meri produžava vek trajanja gume, a i održavanje je jeftinije jer ventili traju duže.

Zelena kapica za ventil

Punjenje guma azotom predstavlja malo kompleksniju proceduru u odnosu na redovno duvanje guma vazduhom. Azot se u gumu ubrizgava pomoću specijalnog uređaja koji, nakon što ispustite vazduh iz prethodno naduvane gume, vakumira gumu kako bi izbacio sav kiseonik koji je preostao nakon izduvavanja. Nakon toga guma se napumpa azotom i vaš automobil je spreman za vožnju. Gume koje su napumpane azotom su obično obeležene sa zelenom kapicom koja se stavlja na ventil.

Dakle, možemo zaključiti da je gume naduvane vazduhom potrebno proveravati barem jednom u mesec dana, a gume naduvane azotom dva ili tri puta godišnje. Ukoliko se odlučite da naduvate gume azotom to možete uraditi u našem servisu, a cena ove usluge iznosi 100 dinara po gumi.

Balansiranje točkova
Balansiranje točkova
Prethodni tekst
Nove EU oznake na gumama od 1. maja
Nove EU oznake na gumama od 1. maja
Sledeći tekst