Prema poslednjim istraživanjima Evropski kupci se sve češće odlučuju za kupovinu SUV vozila. Neki podaci govore da je prodaja ove vrste vozila u prethodnih šest meseci veća za petinu u odnosu na isti period prethodne godine. Svedoci smo i prisutnosti sve većeg broja SUV vozila na srpskim drumovima. Ovu vrstu vozila možemo podeliti na ona koja spadaju u nešto luksuzniju kategoriju (X6, Q7, Macan), međutim postoje i modeli koji ne predstavljaju toliki luksuz (Tiguan, Qashqai, CX5), a benefiti kao što su bolja preglednost tokom vožnje, veći komfor i više prostora za putnike su svakako na njihovoj strani.
Terenski automobili ili terenci su automobili velike nosivosti, vučne snage i putničkog kapaciteta (na nivou karavana ili kombija) koji su opremljeni i elementima potrebnim za vožnju van asfaltnog puta (off-road vožnja). Najbitniji elementi koje jedno terensko vozilo treba da poseduje jesu pogon na svim točkovima, reduktor, blokada diferencijala i veliki točkovi sa gumama prilagođenim za najteže terenske uslove.
Posebnu kategoriju terenaca čine SUV vozila (sport utility vehicle), koja svojim izgledom liče na terence, ali se od njih razlikuju prema nameni, ceni i voznim svojstvima. Takva vozila se ne mogu meriti sa pravim terencima van puta, jer su im terenska svojstva i robusnost žrtvovana zbog udobnosti i dizajna.
Takođe, postoji i kategorija koja se naziva crossover SUV tj. CUV (crossover utility vehicle), a radi se o vozilima koja su u cilju postizanja bolje ekonomičnosti i manje težine izgrađena na šasijama namenjenim karavanima i limuzinama srednje klase. Ova vozila se zbog svog izgleda mogu nazvati terencima, međutim njihove terenske mogućnosti su veoma ograničene, a neretko ni nemaju ugrađene elemente potrebne za off-road vožnju.
Kompanija Nokian Tyres je upravo za SUV vozila (kao i za lake kamione, kombije i kamp-vozila) razvila posebnu vrstu gume sa aramidnim bočnim zidovima koja primenjuje izuzetno čvrsta aramidna vlakna na bočnim zidovima pneumatika, čineći ih gotovo neuništivim.
Aramidna vlakna spadaju u klasu toplotno otpornih i izuzetno čvrstih sintetičkih vlakana. Koriste se u vazduhoplovnoj i vojnoj indrustriji, za izradu pancira, za ojačanje brodskog trupa itd.
Jedinstvena tehnologija aramidnog bočnog zida pruža novi nivo izdržljivosti i zaštite od oštrih ivica, rupa i izbočina na koje možete naići prilikom svakodnevne vožnje u gradu ili u ruralnim područjima. Dok mala oštećenja gazeće površine mogu da se zakrpe, bočni zidovi nisu podložni popravci. Kompanija Nokian Tyres rešila je taj problem tako što je na jedinstven način ojačala bočne zidove svojih pneumatika za kombi i SUV vozila u cilju zaštite od udaraca i posekotina. Ekstremno izdržljivi materijal, aramidna vlakna, takođe se koristi i u izradi pancira i aviona.
Petri Niemi, šef za upravljanje proizvodima u Nokian Tyres-u, je ovako opisao tehnologiju aramidnog ojačanja: “Dobili smo dosta povratnih informacija od vozača SUV-a i naša inovacija je u praksi funkcionalna. Ova jedinstvena karakteristika koja pruža dodatnu izdržljivost nudi potrošačima mnogo više bezbrižno pređenih kilometara. Slučajna oštećenja pneumatika mogu vas koštati mnogo, ali bočna strana ojačana aramidnom tehnologijom koja štiti pneumatik od bočnih udaraca može čak i potpuno sprečiti oštećenje.”