U ovom tekstu vam nudimo nekoliko saveta pomoću kojih možete dostići maksimalnu kilometražu, bezbedne performanse i duži rok upotrebljivosti vaših auto guma.
Koji su preporučeni pritisci pneumatika?
Vožnja sa pritiskom u pneumaticima koji odgovara vozilu i prilagođavanje pritiska u pneumaticima prema opterećenju unapređuje izdržljivost, trajnost i potrošnju goriva, a pre svega udobnost u vožnji. Pritisak u gumama koji je veći od propisanog može izazvati prevremeno habanje gazećeg sloja, a u nekim ekstremnim situacijama može čak dovesti i do pucanja gume. Ukoliko je guma starijeg datuma, veći pritisak može dovesti i do oštećenja i sitnih pukotina na obodu guma, što je svakako i indikator da je potrebna njihova zamena.
Naša preporuka za letnje pneumatike jeste da se pridržavate pritiska koji navodi proizvođač vozila. Kod zimskih pneumatika pritisak treba da bude za 0,2 bara iznad preporučenih vrednosti za letnje pneumatike. Pritisak nikada nemojte regulisati odmah nakon vožnje, jer vožnja zagreva pneumatike. Ne zaboravite da redovno proveravate pritisak i na rezervnom pneumatiku kako biste i njega sačuvali, a ujedno i da ne biste došli u situaciju da u trenutku kada vam zatreba, on bude izduvan.
Da li gume treba uhodavati?
Ukoliko ste odlučili da se počastite sa novim kvalitetnijim gumama (ili ste prešli sa letnjih na zimske, i obrnuto), izbegavajte bilo kakve nagle promene tokom vožnje kako biste osetili razliku u odnosu na stare.
Naša preporuka je da se gume uhodavaju na 500 km nakon postavljanja. Iz tog razloga u početku izbegavajte nagla ubrzanja, kočenja i okretanja. Tokom uhodavanja, premaz na gumama koji se koristi između guma i ruba naplatka na osnovi se suši pa tako guma ostaje čvršće na svom mestu u odnosu na naplatak. Zapamtite da trebate naknadno učvrstiti vijke i matice nakon prevezenih približno 200 km.
Da li bi trebalo rotirati gume?
Rotiranje guma jeste premeštanje guma s jedne osovine na drugu s namerom da se postigne ravnomerna potrošnja guma. Kod vozila sa prednjom vučom prednje gume trpe mnogo veće opterećenje od zadnjih, jer prednje gume podnose dodatno naprezanje prilikom kočenja i kretanja pa je kod ovakvih vozila češće potrebno vršiti rotaciju guma.
Dakle, gume koje su pogonske troše se brže nego gume u slobodnom kotrljanju. Mi preporučujemo da se gume rotiraju sa prednje osovine na zadnju osovinu približno na svakih 8.000 km. Na taj način, trošenje gume je izbalansirano, a ukupna vozna udaljenost koju gume mogu preći povećava se na maksimum. Naravno, prilikom rotacije, obavezno proverite da li ste pneumatike montirali u skladu sa smerom kotrljanja označenim na boku. Ako se pneumatici montiraju u suprotnom smeru njihovi kvaliteti neće biti optimalni u svim uslovima vožnje.
Kako pravilno čuvati pneumatike?
Pneumatici se između sezona čuvaju na hladnom, tamnom i suvom mestu. Temperatura u prostoriji u kojoj se skladište treba da je ispod +25 °C, a idealno bi bilo oko +15 °C. Ako je moguće, pneumatici se moraju čuvati u svom prirodnom obliku, tako da nisu izloženi opterećenju, pritisku ili savijanju. Jaki deformiteti nastali usled dugotrajnog čuvanja mogu da puknu pod pritiskom. Pneumatici ne smeju doći u kontakt sa rastvarajućim supstancama poput nafte, benzina ili lubrikanata.
Ukoliko nemate adekvatno mesto za čuvanje vaših pneumatika, mi nudimo uslugu hotela za gume gde možete ostaviti vaše pneumatike u vansezonskom periodu.
Šta ako se guma ošteti?
Ako je guma oštećena, izbegavajte vožnju sa poluizduvanom gumom. Odnesite gumu u servis guma na procenu i popravku.
U našem servisu nudimo vulkanizerske usluge, usluge optike/geometrije trapa kao i usluge popravke felni. Takođe, u ponudi imamo auto gume gotovo svih proizvođača u različitim dimenzijama.
Za više informacija možete pozvati: 021/ 400 300,
kontaktirati nas putem mail adrese: info(at)autogumesrdanov.rs
ili posetiti naš servis svakim radnim danom od 8 do 18 časova, u ulici Futoški put 35 (Novi Sad).