Priprema automobila za jesen u 5 koraka

[Vodič] Priprema automobila za jesen u pet koraka

Iako su dani još uvek sunčani i topli, a parkovi i bašte kafića i dalje popunjeni još jedno leto se polako ali sigurno bliži kraju. Jesen je pred vratima, a iskustvo iz prethodnih godina nam govori da u trenu može da nastupi period kišovitog vremena i dosadnog i hladnog vetra.

Upravo nas to navodi da napišemo ovaj članak i da vam damo nekoliko korisnih saveta kako da što bolje pripremite automobil za predstojeći period.

1. PRITISAK U GUMAMA

U ovom periodu godine su sve veće razlike u temperaturi tokom dana i noći, a takođe su sve češće i nagle promene vremena. Upravo zbog tih temperaturnih oscilacija dolazi i do pada pritiska u pneumaticima. Ova pojava se dešava upravo usled toga što se vazduh, kako u atmosferi, tako i u pneumaticima ohladio. Takođe, na gumama postoje i mikro pukotine kroz koje guma pušta vazduh zbog samog trenja i površine po kojoj vozite. Zbog toga je s vremena na vreme (poželjno bi bilo jednom u dve nedelje) potrebno proveriti pritisak u pneumaticima. Vožnja na nedovoljno naduvanim pneumaticima utiče na performanse tokom vožnje (upravljivost volana, put kočenja, brže habanje guma…), kao i na opštu bezbednost u saobraćaju.

2. METLICE BRISAČA

Zamena brisača vam deluje kao sitnica, međutim neispravni brisači mogu prouzrokovati mnoštvo problema, pogotovo ukoliko krenete na duže putovanje. Zbog učestalih padavina tokom jesenjeg perioda brisači vetrobranskog i zadnjeg stakla uvek moraju biti ispravni. To ne znači samo da su funkcionalni već i da čiste staklo bez ostavljanja raznih tragova od vode i prljavštine, kao i da ne muljaju i prljaju staklo. Takođe, brisači tokom svog rada ne bi smeli da proizvode bilo kakvu vrstu buke (grebanje ili zapinjanje).

Metlice brisača

3. VENTILACIONI SISTEM U KABINI

Kada je napolju kišovito vreme od izuzetnog je značaja da vam je ventilacioni sistem u automobilu ispravan i očišćen. Ukoliko se desi da pokisnete i mokri uđete u kabinu automobila doći će do ispravanja i počeće da se magle stakla. Kako bi izbegli ovu nezgodnu pojavu koja može uticati na vašu bezbednost u saobraćaju naša preporuka je da vam ventilacioni sistem (ne klima uređaj) tokom kišovitih dana uvek bude uključen makar na minimalan stepen rada.

4. PROVERA ULJA

Provera ulja je izuzetno bitan deo održavanja vašeg automobila. Kod novijih modela automobila verovatno nećete morati da zavirite ispod haube, jer će vam se bilo kakva komplikacija vezana za ulje ili motor prikazati na kontrolnoj tabli. Međutim, preporuka za one koji voze malo starije automobile je da makar jednom mesečno prekontrolišu nivo i boju ulja u motoru. Ulje mora biti unutar zadatih granica označenih na meraču i ne bi smelo biti crne boje, niti takvo da posumnjate u njegovu gustinu/viskoznost. Ukoliko se odlučite da samostalno menjate ulje, dobro proverite koje je propručeno ulje za vaš automobil.

5. ZAMENA PNEUMATIKA

U jesenjim uslovima su češće padavine i na putu gotovo sigurno dolazi do pojave opalog lišća. U takvim uslovima su se zimske (ili M+S gume) pokazale kao mnogo bolje rešenje zbog bolje kontrole i prijanjanja na klizavim podlogama (kakva je ova) i na nižim temperaturama. Naša preporuka je da zamenu guma uradite još u oktobru (zimske gume su obavezne od 1. Novembra u slučaju kada na putu ima snega, leda ili poledice), kako biste izbegli velike gužve koje se stvaraju kada se približi termin za zamenu.

Pritisak u gumama
Koliki treba da bude pritisak u gumama?
Prethodni tekst
Šta je akvaplaning?
Šta je akvaplaning?
Sledeći tekst